29 July 2016

Merokok adalah Merbahaya!! Klise la kau!!!

Hambik la sedut!!


Masa dulu zaman-zaman Ari sekolah asrama banyaklah hamba hamba Allah ajak menyembang belakang dorm sambil sedut rokok Dunhill/Surya."wei..! try arr..." kata si polan sambil buat muka gian. aku dengan berani nya buat statement "Kang aku mati macammana?". "mana ada arr...apa la engko ni" kata si polan. Akhirnya sampai kesudah aku menolak tawaran syaitooonnn itu. Mana idok nyer aku pon tak tahan bau asap rokok ni kan nak sedut. mintak maaf la dek non.

Ari tak suka cuba benda baru. Ari memang penakut sebab dari mencuba lah boleh start kepada amalan ketagihan. Bukan tak pernah fikir nak cuba, tapi lebih kepada takut, takut ada yang tidak suka dan bencinya orang kepada kita yang merokok. Tapi, Ari sedar kawan kawan ari yang merokok mereka rapat antara mereka. Mungkin sebab faham ketagihan mereka membuatkan diorang rapat. ayah Ari sendiri perokok tegar dan tak suka sifat ayah merokok dalam rumah. habis rumah ada effect asap macam kat pentas AJL. Nak buat macammana kan..ayah kita. Tapi tu la kita sebagai non smoker ni rasa terseksa la hari hari bau asap rokok. Tahan ja lahhhh labuuu......

Sebelum tu jom baca entri ni>>>Ketagihan nikotin : Rokok atau e-Rokok / Vape ?

Assalam Semuanya!

No comments:

Post a Comment

Terlajak Perahu Boleh Diundur, Terlajak Kata Badan Binasa...

Saya tidak terlibat dengan sebarang komen yang berbaur negatif, unsur perkauman, politik dan sebarang ideologi yang disampaikan didalam ruangan ini..

Ads Inside Post